Sadržajni marketing kao način za povećanje prodaje
Što je sadržajni marketing?
Kod sadržajnog marketinga ne radi se o prisiljavanju posjetitelja vaše web stranice da nešto kupe, već se posjetiteljima kroz stručne članke, savjete ili video upute želi pomoći i usmjeriti ih na određeno djelovanje. Dobar sadržaj povećat će promet na web stranici, educirati vaše potencijalne klijente i privući više kupaca.
Da bi se vaš sadržaj istaknuo, ne možete jednostavno napisati post o tome koliko je vaš proizvod izvrstan i objaviti ga. To je najčešća pogreška mnogih – ali u ovom članku ćete naučiti zašto to ne biste trebali napraviti!
Donosimo vam 5 savjeta koji će vam pomoći da imate dobar sadržaj koji će privući vaše klijente:
1. Ne počinjite ništa bez strategije i istraživanja
Iza svakog dobrog marketinškog plana stoji dobra strategija. Svaki članak koji napišete trebao bi imati svrhu. To znači da ne biste trebali pisati samo da se piše! Ako količinu stavljate iznad kvalitete, kupci će vaš sadržaj smatrati dosadnim i beskorisnim. Bez dobre strategije izgubit ćete se u moru sadržaja.
Ovo se može izbjeći upoznavanjem i razumijevanjem vaše ciljne publike. Saznajte s kojim su izazovima suočeni, kako im vaše poslovanje može pomoći u rješavanju problema i koje vrste sadržaja preferiraju. Na primjer, ako vaš najbolji kupac traži načine kako biti produktivniji na poslu možete napisati članak na tu temu.
Ako na strategiju i istraživanje gledate kao na temelj, to će vam pomoći u stvaranju sadržaja koji je zapravo relevantan za vaše kupce.
2. Mislite na osjećaje svojih kupaca
Malo je stvari koje više iritiraju od slušanja nekoga tko govori samo o sebi. Pa zašto biste to radili svojim kupcima? Ako svoj sadržaj započnete pričom o tome koliko je dobra vaša usluga, već ste izgubili pola publike. To je zato što ljudi odluke o kupnji donose na temelju emocija, a zatim svoje odluke potkrepljuju činjenicama. Možete pokazati vjerodostojnost i promovirati svoj brend, ali to mora uslijediti nakon empatije.
Sadržaj koji stvarate trebao bi biti o njima, a ne o vama. Kupci neće mariti za vaše poslovanje dok ne znaju da vam je stalo do njih. Jednom kada iskreno izrazite da razumijete kroz što prolaze kupci, možete objasniti zašto je vaša tvrtka odličan izbor za njih.
3. Pišite evergreen sadržaje
To je sadržaj kojem ne prolazi važnost – baš kao što zimzeleno drveće drži lišće tijekom cijele godine. Ako stvarate samo sadržaj temeljen na trendovima ili aktualnim vijestima, on će zastarjeti i postati nebitan nakon samo nekoliko tjedana ili mjeseci. No sadržaj koji nije vremenski osjetljiv pomoći će većem broju kupaca da vas pronađu i stupe u interakciju s vama. Evergreen content također je lako prenamijeniti jer ste već istražili i stvorili informativni članak. Zatim iste podatke možete podijeliti putem drugog medija.
4. Nemojte objavljivati bez promocije
Dakle, isplanirali ste svoju strategiju, istražili i stvorili kvalitetan sadržaj koji ne gura proizvod pred kupca i što sad? Objavljivanje posta ili videozapisa na vašoj web stranici nije dovoljno. Morate ga pokazati idealnom kupcu, odnosno vašoj ciljanoj publici.
Ako ne promovirate sadržaj na društvenim mrežama, propuštate priliku privući ljude koji su već na mreži. Zato stručnjaci preporučuju pravilo da provodite 20 posto svog vremena stvarajući sadržaj i 80 posto promovirajući ga.
Dijeljenjem svojih objava i videozapisa na društvenim mrežama možete dovesti više potencijalnih klijenata na strateški sadržaj koji ste objavili na svojoj web stranici. Također ćete vidjeti koja vrsta publike reagira na vaš sadržaj.
5. Analizirajte izvedbu sadržaja
Iako ste objavili i promovirali svoj post ili video, još uvijek ima posla. Ako ne znate je li sadržaj odjeknuo među vašim idealnim klijentima, možda ćete nastaviti stvarati objave koje nisu relevantne, zanimljive ili korisne.
Zato je potrebno na kraju mjeseca ili tromjesečja detaljno proučiti analitiku i provjeriti izvedbu objavljenog sadržaja. Ako je dobro prošao, možete ga prenamijeniti za objavu na drugim medijima. Ili možda možete napisati članak o temi koja je uz to vezana, a otkrili ste da postoji veliki interes publike.
Analiza mjernih podataka poput broja pregleda, dijeljenja i vremena koje korisnici provode na vašem sadržaju također će vas uputiti kako da poboljšate svoje buduće marketinške napore.
Zaključak
Razumijemo da kao direktor ili poduzetnik zbog obima posla nemate vremena za planiranje i provođenje marketinške strategije dok upravljate vašom tvrtkom. Marketing PRO može vam pomoći u kreiranju zanimljivog sadržaja i upravljati vašim poslovnim stranicama na društvenim mrežama, osiguravajući vam više vremena da se usredotočite na rast vašeg poslovanja. Javite nam se bez oklijevanja!