Saznajte kakvu ulogu imaju boje u vizualnom identitetu
U ovom članku objasnit ćemo kakvu ulogu imaju boje u vizualnom identitetu i njihovu povezanost s određenim branšama. Boje igraju važnu ulogu u percepciji vašeg brenda. Bilo da ste vlasnik restorana ili građevinar, proučavanje utjecaja boja pomoći će vam u povezivanju s vašim klijentima. Psihologija boja može biti korisna za izgradnju upečatljivog i jakog brenda.
Što je psihologija boja?
Psihologija boja bavi se proučavanjem utjecaja boja na ljudsko ponašanje. Pokušava utvrditi kako boje utječu na donošenje odluka i izbor određenih proizvoda. Ima li dizajn i boja ambalaže veze s davanjem prednosti određenom proizvodu?
Istraživanja su pokazala da je odgovor potvrdan. Na pitanje zašto je to tako, malo je teže odgovoriti. Ista boja također može imati različit utjecaj na donošenje odluke ovisno o kulturi, spolu, odgoju i cijelom nizu drugih faktora.
Zašto su boje važne u marketingu?
Boje pobuđuju osjećaje. Izbor odgovarajućih boja može vas lako izdvojiti od konkurencije. Strateški izbor boja za vašu marketinšku kampanju izvrstan je način da vaša ciljana publika primi i doživi poruku na način koji vi želite.
Donosimo vam listu najčešće korištenih boja i njihovo značenje u psihologiji boja:
Crvena boja
Privlači pažnju. Povezuje se sa strašću, uzbuđenjem, opasnošću i akcijom. Budući da je najintenzivnija, izaziva jake emocije. Zbog toga se preporučuje pažljivo ju koristiti.
Često je korištena u prehrambenoj industriji i ugostiteljstvu. Najpoznatiji brendovi koji koriste crvenu boju su Coca Cola, McDonalds, YouTube…
Narančasta boja
U psihologiji boja, narančasta se povezuje s kreativnošću, avanturom, entuzijazmom, uspjehom. Narančasta daje notu zabave i vedrine. Često se koristi u industriji zabave, dječjim TV kanalima, kreativnim radionicama i slično.
Žuta boja
Veže se uz sunčev sjaj i toplinu. Pobuđuje osjećaje sreće i optimizma, ali koristi se i za upozoravanje. Žuta se u web dizajnu često koristi kao obrub ili pozadinska boja kada se želi nešto naglasiti. Umjereno korištenje žute boje može popraviti atmosferu na vašoj web stranici i ostaviti pozitivan dojam na korisnika. Neki od poznatijih brendova su Ferrari, Ikea, SubWay.
Ružičasta boja
Vrlo korištena boja za sve ženske proizvode. Veže se uz razigranost, ljubav i ženstvenost. Ovu boju koriste brendovi poput Victoria’s Secreta, Barbie…
Zelena boja
Povezuje se s prirodom, ekologijom, poljoprivredom i zdravljem. Poznati brendovi koji koriste zelenu boju su John Deere, Land Rover, Animal Planet, Sprite, Spotify i svi oni brendovi gdje je naglasak na ekološkom uzgoju i povezivanju s prirodom kao npr. Whole Foods i PlanetEco.
Plava boja
Asocira na more i nebo. Pobuđuje osjećaj mira, stabilnosti, harmonije i povjerenja. Ovo je najčešće korištena boja na webu. U web dizajnu često se koristi u navigaciji ili za ikonice i gumbe. Najpoznatiji brendovi koji koriste plavu boju su Facebook, Twitter, Skype, Oral B, ali također je omiljena boja u bankarskom sektoru.
Ljubičasta boja
Kraljevska boja. Asocira na moć, luksuz, mudrost i duhovnost. Pretjerano korištenje ove boje može imati negativan učinak i ostavljati dojam arogancije. Poznati primjeri brendova su Milka, Cadbury, Yahoo, Benq, FedEx i Hallmark.
Bijela boja
Bijela podsjeća na čistoću, dobrotu i nevinost. Vrlo je česta pozadinska boja na web stranicama zbog kontrasta i čitljivosti. Brendovi koji imaju bijelu boju često je koriste u paru sa sivom ili crnom. Poznati su primjeri Adidas, Puma, Uber…
Crna boja
U psihologiji boja, crna ima značenje elegancije, sofisticiranosti i misterije. Može potaknuti negativne osjećaje kao što su tuga ili ljutnja i zato se mora koristiti oprezno i u kombinaciji s drugim bojama. Često se koristi u modnoj industriji kao i crno bijele fotografije kojima se želi dodati umjetnička nota na web stranicu. Poznati primjer je Chanel.
Zaključak
Iako se danas dosta pažnje pridaje psihologiji boja, ostaje činjenica da različiti ljudi, odrasli u različitim krajevima svijeta, odnosno različitim kulturama, nikada neće isto percipirati određene boje.
Sada kad znate značenje boja i kako ih većina ljudi doživljava, vrijeme je da izaberete boje za svoj brend. Koje su vaše omiljene boje?
Ovdje možete pronaći vrlo koristan alat koji slaže kombinacije boja i ujedno vam daje hexa kod za svaku od njih.
Trebate li savjet kod kreiranja vizualnog identiteta vaše tvrtke ili želite sve prepustiti našim stručnjacima, obratite nam se bez ustručavanja.