Grafički dizajn u digitalnom marketingu

Graficki dizajn u digitalnom marketingu

Digitalni marketing je u današnje vrijeme nezaobilazan u svakom poslu. Proizvode se velike količine digitalnog sadržaja i postaje sve teže privući pozornost potencijalnih klijenata. Upravo u ovom dijelu ključnu ulogu igra grafički dizajn. Potrebna je kreativnost i domišljatost kako bi objavljeni sadržaj bio svjež  i atraktivan. Ljude privlače ne samo nove stvari, nego dobro dizajnirane i prezentirane.

Što je grafički dizajn?

Grafički dizajn je zapravo vrsta primijenjene umjetnosti koja uključuje kombiniranje tipografije, boja, ilustracija, ikona i fotografija s ciljem vizualne komunikacije i prenošenja poruke. Grafički dizajneri oslanjaju se na dizajnerske principe, koncepte i trendove pa čak i psihološka načela kako bi postigli željeni učinak.

Na primjer, tvrtka ulaže u grafički dizajn na svojim landing stranicama. Budući da su one potrebne za pretvaranje potencijalnih kupaca u stvarne kupce, grafički dizajn mora tome doprinositi. Kako biste ostvarili veću prodaju, vizualni elementi moraju sadržavati uvjerljivu grafiku koja podupire prodajni lijevak na stranici, a završava pozivom na akciju odnosno kupnju. Jednostavno rečeno, grafički dizajn je oblik vizualne komunikacije.

Ova metoda komunikacije odgovara načinu na koji ljudi prirodno obrađuju informacije. 90% informacija koje obrađuje ljudski mozak su slike. Ljudi mogu obraditi slike 60.000 puta brže od teksta. To je glavni razlog zašto je grafički dizajn važan i zbog čega ga ne smijete zanemariti u svojim marketinškim planovima.

Zašto je grafički dizajn u digitalnom marketingu ključan?

Iako tekstualni oglasi i dalje funkcioniraju, oglasi s pravom ravnotežom grafike i teksta imaju veću učinkovitost. U zadnje vrijeme to nisu samo fotografije, nego i video. A video je ništa drugo nego niz slika koje se izmjenjuju velikom brzinom. Kod dobrog dizajna uvijek je prisutan psihološki faktor. Svaki oblik, linija, boja, font ili izgled kod publike izaziva određeni osjećaj ili emociju. Upravo to može poboljšati ili uništiti vašu taktiku oglašavanja. Na primjer, korištenje pravih paleta boja može kod vaše publike izazvati određene emocije.

Boje u digitalnom marketingu

Psihologija boja proučava kako različite boje utječu na raspoloženje i ponašanje ljudi. Također istražuje kako boje mogu utjecati na emocionalne reakcije i u kolikoj mjeri su s tim povezani dob i kulturno podrijetlo. Evo što kaže psihologija o podsvjesnom značenju ovih boja.

Crvena – snaga, moć, strast, opasnost

Smeđa – pouzdanost, otpornost, pouzdanost, stabilnost, dosadno

Narančasta – sreća, sunce, entuzijazam, stimulacija, ohrabrenje

Plava – jedinstvena, autentična, topla, komunikativna, suosjećajna

Žuta – intelekt, energija, vedrina

Zelena – rast, plodnost, sklad, svježina

Ružičasta – nježna, ženstvena, nježna

Ljubičasta – plemenitost, luksuz, bogatstvo, ekstravagancija

Bijela – nevinost, čistoća, djevičanstvo, dobrota

Crna – elegancija, formalnost, zlo, tajanstvenost

Fontovi u digitalnom marketingu

Na isti način, fontovi izazivaju određene emocije. Postoji pet glavnih vrsta fontova, a evo kakvo značenje imaju u digitalnom marketingu.

Serif

Serifni fontovi su oni koji imaju male stope na rubovima slova ili kukice. Serifni fontovi su najstariji, nalazimo ih uglavnom u knjigama. Ova klasična vrsta fonta može se koristiti na različite načine i vjerojatno nikada neće izaći iz mode. Glavna prednost im je čitljivost budući da ljudske oči lakše prate linije. Ovu vrstu uglavnom koriste tradicionalni brendovi.

Ova vrsta fonta poznata je po stopama koje se vide na vrhu i dnu svakog slova. Postoji niz različitih vrsta serifnih fontova koje možete izabrati.

Jedan od najklasičnijih primjera serifnog stila fonta je Times New Roman.

Sans Serif

Sans dolazi od francuske riječi koja znači bez. Ova vrsta fontova nema te karakteristične stope na rubovima slova. Koristi se na web stranicama. Daje osjećaj čistoće i minimalizma. Moderne robne marke koje prate trendove koriste ove fontove zbog elegantne privlačnosti.

Najpoznatiji predstavnik je font Helvetica.

Slab Serif

Tehnički spadaju u serif fontove, ali su se zbog velike popularnosti izdvojili u zasebnu vrstu.

Oni su stekli popularnost u reklamama početkom 19. stoljeća. Izdavačke kuće željele su privući pažnju na svoje tiskane materijale pa su odlučile koristiti slova koja su privlačila pažnju čitatelja.

Ove fontove karakterizira zaobljenost i zadebljane linije na sredini i krajevima slova.

Najpoznatiji predstavnik je Clarendon, a danas je vrlo popularan Authenticity.

Slab serif fontovi savršeni su za privlačenje pozornosti i najbolje ih je koristiti u zaglavljima prezentacija i dokumenata ili u naslovima.

Skript

Ovi fontovi oponašaju rukopis, kaligrafiju i kurziv. Nadahnuti su povijesnom praksom u kojoj se većina logotipa, naslova i naziva na izlozima trgovina koristila custom dizajnom gravera i ikonografa.

Skriptni fontovi odišu sofisticiranijom i elegantnijom privlačnošću. Ovo je prikladno za robne marke koje žele biti otkačene, elegantne ili personaliziranije u svom marketingu.

Decorative

Ovo je najveća i najraznovrsnija vrsta fontova. Koriste se za natpise, naslove i sve druge prezentacijske projekte koji zahtijevaju snažan tipografski naglasak. Popularni fontovi ove vrste su Bourton, Cooper Black, Abril Fatface i Gilroy.

Ovo su 4 prednosti koje će vam dati dobar grafički dizajn u digitalnom marketingu:

1. Vaš brend bit će prepoznatljiv

Dosljednost brendiranja ključna je u digitalnom marketingu. Prilikom izrade marketinških materijala koristite prave boje, tipografiju i ikone kako bi sve bilo u skladu s vizualnim identitetom i porukom koju šaljete klijentu.

Zapamtite da kreativom i objavama na internetu, u umove potencijalnih klijenata usađujete određenu sliku o vašoj tvrtki. Statistike pokazuju da ljudi više pamte marku kada im se više puta prikažu iste boje, grafički elementi i prepoznatljivi dizajn.

Kada s vašom publikom dijelite relevantnu, kvalitetnu i vrijednu informaciju, vaša objava će imati veći potencijal postati viralna.

2. Privući će pozornost vaše publike

Svakodnevno smo bombardirani različitim marketinških kampanjama – reklame su posvuda i na internetu i izvan, a borba za pozornost publike postala je žestoka. Potrebno je ne samo zaokupiti pozornost potencijalnih klijenata, već je i zadržati.

Ovdje grafički dizajn može napraviti razliku. Talentirani grafički dizajner može stvoriti takav dizajn koji će privući gledatelja i potaknuti ga da poželi znati više o tome.

Ako imate loš grafički dizajn ili ste zanemarili ovaj aspekt svog poslovanja, vaše marketinške poruke bit će izgubljene.

3. Povećat će angažman i stopu konverzije

Ljudima je prirodnije i lakše konzumirati vizualne informacije. Zato su vizualno atraktivni oglasi nedvojbeno učinkovitiji od tekstualnog sadržaja.

Potrebne su vam najbolje fotografije odnosno video snimke kako biste osvojili publiku. Nije važna samo kvaliteta s tehničkog aspekta. Statistike pokazuju da ljudi bolje reagiraju na svjetlije fotografije koje prikazuju nasmijana lica i općenito ljude. To je dokaz da u marketingu važnu ulogu ima i psihologija.

Što više ljudi bude dijelilo sadržaj, komentiralo i lajkalo, dosegnut ćete veći broj potencijalnih klijenata, a samim time i onih koji će kupiti ono što nudite.

4. Omogućit će izgradnju povjerenja i kredibiliteta

Stjecanje povjerenja publike apsolutno je neophodno ako želite uspjeti u poslu. Ako vam potencijalni klijenti ne vjeruju, jednostavno neće kupiti vaše proizvode ili usluge.

U današnje vrijeme, konkurencija je ogromna i treba voditi brigu o izgradnji autoriteta u području u kojem djelujete. U tome će vam pomoći kvalitetni članci, webinari, YT kanal s kvalitetnim How to sadržajem, a ako nemate strah od kamere, svakako pokrenite TikTok na kojem ćete dijeliti savjete.

Kreirajte vrijedan sadržaj, budite dosljedni, održite riječ i ispunite obećano, neka ljudi pričaju o vama. Čak i kada dobijete kritiku upotrijebite je za unaprijeđivanje poslovanja.

Zaključak

Kvalitetan grafički dizajn odražava profesionalnost, što ukazuje na to da vaša tvrtka zna što radi. Ovo je sve važnije u digitalnom svijetu. Ako je vaša web stranica loše dizajnirana ili korisnik stekne loše korisničko iskustvo, to će vas odmah koštati. Grafički dizajn u digitalnom marketingu ključan je ako želite ostvariti maksimalan učinak s obzirom na uložena sredstva utječu na potencijalne kupce i upravo zato se treba potruditi oko njega da budete posebni.

Trebate li pomoć u kreiranju vizualnog identiteta ili nekoga tko će umjesto vas voditi brigu o društvenim mrežama, javite nam se i naći ćemo rješenja na obostrano zadovoljstvo.

VIŠE SLIČNIH ČLANAKA